התקשרו אלי ואשמח לייעץ, פטר   054-9988948

בואו נכיר את פסנתרי DIAPASON

פסנתר Diapason 132-A7

האיש שעמד מאחורי פסנתרי הדיאפזון – Mr. Ohhashi Hataiwa

אוהשי האטאיווה (1896-1980) היה טכנאי פסנתרים יפני מהשורה הראשונה, חלוץ שהוביל את מהפכת ייצור הפסנתרים במדינתו במאה ה-20. יחד עם Naokichi Yamaha ו-Koichi Kawai, הוא נחשב כאחד ממייסדי תעשיית ייצור הפסנתרים ביפן ומילא תפקיד היסטורי חשוב בתחום.

את רזי המקצוע למד מגדולי בוני הפסנתרים באירופה בחברת C.Bechstein הגרמנית המפורסמת. הידע והכישורים שרכש הפכו אותו לדמות מרכזית וחשובה בתחום בניית הפסנתרים

עד גיל 51 עבד מר אוהשי בחברת Nippon Gakki (שלימים הפכה לחברת ימאהה) ואז כחלק ממסעו להגשמת החזון שלו – לתכנן, לבנות וליצר את הפסנתר המושלם שיוכל להתחרות עם יצירותיהם של גדולי הפסנתרים האירופאיים המפורסמים. אוהשי עזב את Nippon Gakki ונכנס לשותפות חדשה עם מפעל Hamamatsu Gakki בו פיתח את ה-DIAPASON

לקריאה נוספת על מר אוהשי האטאיווה

הדיאפזון – פסנתר הדגל היפני שנולד מחזונו של מר אוהשי

בשנת 1948, לאחר עבודה ממושכת, השלים אוהשי את ה-DIAPASON הראשון – יצירת אמנות נדירה שנבנתה כולה בעבודת יד קפדנית עפ"י תכנונו ופיקוחו האישי. זה היה הפסנתר הראשון שנבנה כולו בעבודת יד וסימל את לידתו של עידן חדש בתעשייה המוסיקלית המקומית.

הפסנתרים המיוחדים של דיאפזון, נבנו בצורה מדוקדקת ובקצב איטי של כ-70 יחידות חודשיות בלבד. הודות להשקעה המירבית בטיב חומרי הגלם, עיצוב ייחודי ופיקוח צמוד על כל פרט, היה תמיד מחסור במלאי דיאפזונים עקב הביקוש הגבוה מצד מוזיקאים ופסנתרנים בכירים.

הייחודיות בפסנתרי דיאפזון

פסנתרי דיאפזון אהובים בקרב פסנתרנים ומוזיקאים הודות לצליל החם שלהם המזכיר צליל של פסנתרים אירופאיים. הפסנתרים הם פסנתרים יפניים, עשויים מחומרים משובחים ונבנו בעבודת יד מדוקדקת  ולא בפס ייצור המוני.  פסנתרים שעוצבו לפי התכנון של מר אוהשי זכו ללוחית "OHHASHI DESIGN"  המסמלת את איכותו הגבוהה.

 פטישי פרימיום עם UnderFelt

פסנתר DIAPASON 132-A7-פטישים

חתומת האיכות של מר אוהשי Ohhashi Design

פסנתר DIAPASON 132-A7- Ohhashi Plate

מערך המוטות הייחודי בגב הפסנתר- הפסנתרים בעלי 5 או 6 מוטות עץ אנכיים בגב הפסנתר המספקים תמיכה חשובה לתיבת התהודה – ככל שהמסגרת האחורית חזקה יותר, כך הפסנתר יישאר מכוון זמן רב יותר. כמו כן במרבית פסנתרי דיאפזון המרחקים בין המוטות לא שווים, הם מחושבים כך שתתקבל איכות צליל גבוהה יותר בהתחשב גם במתח המיתרים, שגדל ככל שעוברים מהצלילים הנמוכים לגבוהים.  (רעיון של מרחקים לא שווים מיושם גם בפסנתרים של חברת סטנווי).

diapason back

הפסנתרים העומדים של דיאפזון מאופיינים ב:

  • פסנתרים גבוהים בד"כ 125 ס"מ או 132 ס"מ גובה
  • סאונד עשיר וצלול, בסים חמים ועמוקים
  • מגע רגיש ורספונסיבי
  • חותמת האיכות "Ohhashi Design"-  חומרי גלם איכותיים ותשומת לב לפרטים הקטנים
  • פטישים מקצועיים עם underfelt – מרכז הפטיש יציב וקשיח ומאפשרת ללבד החיצוני העוטף להיות רך וגמיש יותר בכדי שיכה את המיתר במשקל הנכון
  • מערך מוטות אחוריים ליציבות מירבית

מורשת בלתי נשכחת

בסופו של דבר, חברת קאוואי הבינלאומית רכשה את דיאפזון כחלק מפעילותה בתחום. אך מורשתו של אוהשי האטאיווה, החלוץ שהפך את חלומו למציאות באמצעות פסנתרי הדיאפזון, נחרתה עמוק בתולדות התרבות המוסיקלית היפנית כהוכחה לערכי מצוינות, מסירות ושאיפה בלתי נלאית לשלמות אמנותית.

הדגמים של דיאפזון שאצלי בד"כ במלאי:

DIAPASON 132-A7

פסנתר בגובה 132 ס"מ, רגליים עגולות, יפה ואלגנטי. צליל עמוק ומרגש.

פסנתר DIAPASON 132-A7

לסיכום, אני מאוד ממליץ על פסנתרים של דיאפזון. מי שמצליח לשים את ידו על פסנתר במצב שמור, זוכה בפסנתר איכותי, איכותי שבנוי מחומרי גלם משובחים ובסטנדרטים הגבוהים ביותר.

להתייעצות, בדיקת מלאי ושאלות מוזמנים ליצור קשר עם פטר 054-9988948

פוסטים קשורים

Top
whatsapp
דילוג לתוכן dana